All Major Western Media Outlets Take ‘Private Dinners’, ‘Sponsored Trips’ from Chinese Communist Propaganda Front

All Major Western Media Outlets Take ‘Private Dinners’, ‘Sponsored Trips’ from Chinese Communist Propaganda Front. By Natalie Winters.

A host of corporate media outlets including CNN, The New York Times, The Washington Post, and MSNBC have participated in private dinners and sponsored trips with the China-United States Exchange Foundation, a Chinese Communist Party-funded group seeking to garner “favorable coverage” and “disseminate positive messages” regarding China, The National Pulse can reveal.

Other outlets involved in the propaganda operation include Forbes, the Financial Times, Newsweek, Bloomberg, Reuters, ABC News, the Economist, the Wall Street Journal, AFP, TIME magazine, LA Times, The Hill, BBC, and The Atlantic.

The relationship is revealed in the Department of Justice’s Foreign Agent Registration Act (FARA) filings, which reveal a relationship spanning over a decade between establishment media outlets and the China–United States Exchange Foundation (CUSEF).

CUSEF is a Chinese Communist Party-funded initiative founded by Tung Chee Hwa. The group also targets American universities with offers to fund policy research, high-level dialogues, and exchange programs.

Tung also serves as Vice-Chairman of the Chinese People’s Political Consultative Conference (CPPCC), identified by the U.S.-China Security and Economic Review Commission as a key component of the Chinese Communist Party’s United Work Front.

The effort, according to the U.S. government report, aims to “to co-opt and neutralize sources of potential opposition to the policies and authority of its ruling Chinese Communist Party.” …

Visible results:”

Following the ongoing pressure campaigns, CUSEF has escaped significant criticism in the corporate press. There have only been a few mentions in broader pieces concerning Chinese Communist Party influence operations on American college campuses.

Such behavior from news outlets implies a conflict of interest, or worse: that the ostensible news outlets have been bought off.

Even when CUSEF is criticized, such as in The Washington Post article “China’s reach into U.S. campuses,” CUSEF’s Executive Director Alan Wong was offered a rebuttal: something that even Americans on the political right fail to obtain from outlets such as the Post.

Our understanding of the world comes through people “influenced” (and corrupted) by the CCP? That explains a lot.

hat-tip Kat H.