Climate propaganda parades as science on your leftist ABC

Climate propaganda parades as science on your leftist ABC, by Maurice Newman.

Recently [Michael Brissenden] fronted an ABC Four Corners program, titled “Weather Alert,” which was entirely devoted to global-warming advocacy masquerading as science. The program’s promo led: “There are no politicians in tonight’s story … Only people who’ve seen, from their own experience, that the change to our climate is under way.” Brissenden added: “These farmers and businesses aren’t waiting for politicians to agree that our climate is changing.”

Really? Politicians not agreed? Why does he think Australians pay the world’s highest electricity prices?

In the segment on Brown Brothers wine, he made it clear that due to the warming climate “the company has planned to move part of its operations to cooler country”. However, retiree Bob Fernley-Jones wrote to Brown Brothers and found: “At this stage we don’t intend on selling any vineyards in Victoria. We have always had the philosophy that we grow the right varietals in the most suited climate …” So, the story appeared to be an ABC ­invention, meant to add weight to the program’s catastrophic ­global-warming theme. …

Perhaps none was worse than the blatant perpetuation of a false Bureau of Meteorology announcement that at Penrith on January 7, the Sydney Basin recorded its hottest day. The bur­eau, with lightning speed, ­corrected the record to acknowledge Richmond in 1939, but the ABC chose to ignore the correction.

The errors and omissions kept coming. … Viewers were told that warming in southwest Western Australia had “happened faster than anywhere else on the planet”, without mentioning the region had just recorded one of its coldest summers in two decades. It beggars belief that any broadcasting organisation could put such biased ­rubbish to air. …

On climate change, the ABC has long adopted the “science is settled” position. Giving sceptics or sceptical views a platform is likened to promoting the tobacco industry. …

Sadly, the public broadcaster has long surrendered any claim to be a trusted source of news and information. Its arrogance, disregard for facts and shameless advocacy define it as a $1 billion-a-year green propaganda machine, certainly not fit to sit in judgment of complaints made against it. Its conduct is an affront to the taxpayers who fund it.

Yet, despite rapidly declining audiences, it maintains an exaggerated sense of self-importance, which was reflected in the managing director’s warning to government that a pause in the indexation of ABC funding could result in a political backlash. Perhaps once upon a time, but not today.

With Sky News set to become regionally available on free-to-air television, a major justification for public broadcasting (perhaps the last big reason) will cease to apply.